Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2018

ΚΑΣΤΟΡΙΑ - Γιατί αυτό το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Καστοριάς έμεινε στην Ιστορία… (Φώτο)

Αυτό είναι το παλιό «74» του ΚΤΕΛ Καστοριάς, ένα πανέμορφο Volvo SBAV, το οποίο διαλύθηκε στα εξ ων συνετέθη. Όπως πληροφορούμαστε από τ... thumbnail 1 summary
Αυτό είναι το παλιό «74» του ΚΤΕΛ Καστοριάς, ένα πανέμορφο Volvo SBAV, το οποίο διαλύθηκε στα εξ ων συνετέθη. Όπως πληροφορούμαστε από τον Πασχάλη Πάσχο, αυτό το λεωφορείο ανήκε στον Βασίλειο Πετρίδη και ήταν από τα πρώτα της γενιάς του που κόπηκαν από το ΚΤΕΛ Καστοριάς το 1993 ή 1994. 
Αντικαταστάθηκε από ένα (κακό)μεταχειρισμένο Mercedes O303 ενώ το αγόρασε ο Δήμος Αγίας Τριάδος στην Καστοριά για τις ανάγκες του. 
Παρόμοια τύχη είχε και το «αδελφάκι» αυτού του Volvo SBAV κατασκευής Σαρακάκη, το πρώην «63», μόνο που αυτό μετατέθηκε στα Γρεβενά όπου κυκλοφόρησε με τον αριθμό «39». 

Σύμφωνα με μαρτυρίες όσων γνώριζαν τον λεωφορειούχο, τον «μπαρμπα-Ηλία», είχε αντικατασταθεί ο κινητήρας του Volvo. Φορούσε έναν τουρμπάτο που απέδιδε 300+ HP με αποτέλεσμα να θεωρείται ένα από τα πιο… «άγρια» λεωφορεία του ΚΤΕΛ. Ήταν βέβαια μια άλλη εποχή, όταν τα λεωφορεία ήταν αποκλειστικά αντρική υπόθεση. 
Το λεωφορείο αυτό αποσύρθηκε όταν με το σχέδιο «Καλλικράτης» καταργήθηκε ο δήμος Αγίας Τριάδος και εντάχθηκε στο νέο «μητροπολιτικό» δήμο της Καστοριάς. 

Δείτε από κάτω σε φωτογραφία αρχείου το «74» να μεταφέρει την Δευτέρα 26 Μαΐου 1980, τη θρυλική ομάδα του Α.Γ.Σ. «Καστοριάς», μέσω Θεσσαλονίκης, ύστερα από την κατάκτηση του Κυπέλλου Ελλάδος. 
Για όσους δεν θυμούνται, η Καστοριά έκανε την έκπληξη κερδίζοντας στον τελικό τον Ηρακλή με το εντυπωσιακό σκορ 5-2, σε έναν τελικό με ανατροπές, αυτογκόλ και πέναλτυ που διεξήχθη στο γήπεδο της Νέας Φιλαδελφείας. Τον αγώνα τότε είχε διαιτητεύσει ο Πειραιώτης Βασίλης Βουράκης και είχε μεταδοθεί ζωντανά από την ΕΡΤ σε περιγραφή Γιάννη Διακογιάννη. 

Στο λεωφορείο φαίνεται στη θέση του συνοδηγού ο αρχιτέκτονας της νίκης, ο προπονητής Σάββας Βασιλειάδης ενώ στις θέσεις βρίσκονταν οι παίκτες Νίκος Σαργκάνης, Σάκης Ερμείδης, Λάζαρος Αλεξιάδης, Λάκης Σημαιοφορίδης, Γιώργος Παράσχος (τότε αρχηγός της ομάδας), Γιάννης Σιαπανίδης, Αντώνης Κόπανος, Γρηγόρης Παπαβασιλείου, Αργύρης Παπαβασιλείου, Γιάννης Δίντσικος, Γιώργος Χουνουζίδης, Ανδρέας Βοϊτσίδης και Τάκης Τσιρώνης. Εννοείται ότι οι παίκτες ταξίδευαν μαζί με άλλους επιβάτες με κανονικό εισιτήριο γραμμής κι όχι τις «πολυτέλειες» του σήμερα.